Rabıta ile elde edilecek iki önemli sonuç vardır:
Birincisi zikir...
İkincisi edep..
Bir insan için en tehlikeli hastalıklar gaflet ve kibirdir.Rabıta , gafleti zikre, kibri tevazu ve edebe çevirir.Rabıtanın hedefi , devamlı Allahu Teala ile huzur halini elde etmek ve edebi elde etmektir.Bunların neticesi ise ihlas ve tevazudur:
- Rabıta yapmak suretiyle kalbi desteklenen mürit, her işinde Kur'an ve Sünnet üzere hareket etmeyi öğrenır.Allahu Tealaya güzel kullukta başarılı olur.
- Bu yolun büyükleri , şartlarına uygun olarak yapılan bir rabıtanın müridi kemale erdirmek ve Allah'a ulaştırmak için yeterli olduğunu söyler.Çünkü rabıta sevginin çokluğuna göre güüzel ve devamlı olur.Rabıtada hiç bir şey gözükmeese de ve hissedilmese bile , anlatıldığı gibi yapmaya devam etmelidir.
-Bu yolun büyükleri , mürit ihlasla yaptığı amellerini gösteriş veya kendini beğenmek suretiyle kaybetmesin diye rabıta yapmayı tavsiye etmişlerdir.
-Rabıtanın e önemli faydası müridi kibir ve benlikten kurtarmaktır.Çünkü bir yönüyle rabıta , şeytanın hücumlarına karşı büyüklerin ruhaniyetine sığınmak ve onlarla tehlikeden korunmaktır.
- Rabıta yapan insan , hayatını gönüldenki mürşidiyle paylaşmış olur.Zİra kamil mürşit, müridin gerçek dostudur, hak yolunda en güvenilir rehberdir.Onu her işinde önüne alan kimse hak ve hakikatten sapmaz.
- Mürşidin ruhaniyeti müridin sevgi ve ilgisine göre kendisine tasarruf ve yardım eder.Bu yardım Yüce Mevla'nın izni ile gerçekleşir.Ancak müridin sevgi , samimiyeti ve edeple o gönle yönelmesi gerekir. Bu yolda mürit için en büyük engel , nefsini beğenmesi ve kendisine aklını yeterli görmesidir.Nefisene takılmayan aşık, sevdiğine kolay ulaşır.Aşık olan ben demez, benlik davasına girmez.
- Sadık bir mümin , gönlü ile dünyanın her tarafına ulaşabilir.İhlas ve edepli gönüller Arş-ı Azam'dan rahmet çekebilir, gökteki meleklerden , yerdeki velilerden istifadae edebilir.
Bu yönüyle rabıta, Allahu Teala'nın yerdeki ve gökteki ordularından yardım istemektir.Melekler gibi veliler de Allahu Teala'nın ordusudur.Onlara dileklerine destek verir, yardım eder.
-Allah dostları ile rabıtası kuvvetli olan kimse, kibirden ve benlikten korunur, ihlası elde eder.Yaptığı hayırlı amelleri gözünde büyütmez, malı ile kibirlenmez, makam ve mevkisiyle övünmez, insanları küçük görmez.
Böylelikle :
Yaptığı her ibadetin sonunda elde ettiği her nimetin önünde , rabıta ile kalbini uyanık tutar.
Nefsini muhasebeye çeker.
Yaptıklarını kontrol eder.
Bunu başaran kimse geçekten büyük bir saadeti ele geçirmiş olur.
Çünkü o nurla desteklenmiş olur.
İlahi sevgiyle beslenmiş olur
Kendisini Allah yolunda dosdoğru (Sırat-ı Müstakim) yürütecek bir rehbere tutunmuş demektir.
(Dr. Dilaver SELVİ 'nın Kaynaklarıyla tasavvuf Kitabından alıntıdır.)
Rabıtayı hakkıyla yapanlardan oluruz inş. Rabbim bizi Sadatlardan ayırmasın inş.